Thursday, October 2, 2008

semua ade...kecuali saya!


terlepas masa ni..tak balik lagi.
Duduk, dari kiri depan, mek, mak su dah@kak dah, mok, k.da,pija(anak mak su dah),, fatehah, cik su(tak nampak), izzati(anak cik su),

line 2, kak ti(zaujah abe ti), anak dia, amalin, ma,
line 3, kak yah, ame

berdiri, dari kiri depan, abe si kot(tak cam, kembar), abe yie, firdaus (dah jadi ayah su dah), arwah cik@tuk, ayah me, hakim, abe mi(kembar)
belakang, abe ti, abe ji, abe ju.

abg saya ambik gambar kot.
gmbr lain ade lagi ramai, tapi tak jelas la plk.
Al fatihah buat arwah atuk@che@cik, sudah lebih 40 hari cik pegi(post expired lagi)
sebelum ramadhan, cik dah sakit n masuk hospital, sempat jugak menginap kat hospital sebelum buat attachment kat situ.
malam jumaat, cik menghembuskan nafas terakhir, tanpa bersusah payah di Wad CRW. kat bawah wad ni la seminggu saya berulang-alik untuk attachment. mok@nenek kate, alhamulillah sgt, sume doa dia termakbul, pegi malam jumaat, mase cuti sekolah, bukan musim hujan, mudah nak uruskan, sempat jumpa anak-anak n cucu-cucu, ni yg paling sedih, hari saya sampai ke airport Pengkalan Chepa, cik dah menunggu kat rumah nak jumpa...bersemangat dia bangun n pegi ke rumah, tak sabar nak jumpa. dua tahun tak balik, tak sangka ni yg terakhir...semoga arwah cik dicucuri rahmat dan diletakkan bersama-sama org yg soleh.
memang semua lancar..dan kebetulan juga tiket untuk saya ke Kuala Lumpur dilewatkan, kerana mungkin saya sudah tiba di Kuala Lumpur pada masa tu. semasa kenduri tahlil, ma ade sebut, arwah sgt bagus..semua kerja teliti, n pak su saya antara yg mewarisi ketelitian dr arwah..kalu ada pak su ringan je buat keje ape2...kate org2 tua, bertanya khabr anak kat mane berapa ramai anak dah skrg?tu la harta,,bila dah mati anka yg soleh tu yg tinggal, mendoakan kite nnt..menjelang ajal,org tak tanye rumah sewa berapa buah, duit dlm bank ade berapa byk?kereta berapa buah dsb.
Al fatihah sekali lagi untuk arwah.

No comments: